מה כבר כרוך בניהול הלוואה? יש לרשום את פרטי הלווה, כמה הלוונו לו ומה עוד סוכם בנידון. נכון? רחוק מזה! אם מדובר בחברה שעוסקת באשראי חוץ בנקאי באופן מקצועי, העניינים מורכבים הרבה יותר. אז כיצד נותנים לכך מענה? במאמר הבא, נציג את המורכבות והאתגר שכרוכים בנושא זה. להשלמת התמונה, גם נכיר לכם פתרון מוביל, שהוא למעשה פתרון ייעודי לנושא ההלוואות החוץ בנקאיות.
משימה מורכבת, אשר מחייבת כלים ייעודיים
עסקים מתארגנים לניהול יעיל של פעילותם השוטפת בדרכים מגוונות. למעשה, עולם המחשוב העסקי המודרני, מציב בפניהם קשת רחבה מאוד של דרכים לעשות זאת. בדרך כלל, עבור כל אתגר עסקי, יש דרכים רבות שזמינות לפתור אותו. אם מדובר למשל על הלוואות, גיליון אלקטרוני עשוי להיות פלטפורמה נוחה מאוד לטיפול בחלק מהמידע שדרוש לשם כך. מעבד תמלילים פשוט, יוכל להשלים את השאר. באופן כזה, עסקים מגבשים לעצמם דרך עבודה שהיא מעשית, אבל פעמים רבות לא יעילה! אם מדובר בפעילות שבה עוסקים בהיקף נרחב, עדיפה בהרבה גישה של שימוש בפתרון ייעודי לאותו תחום. למשל, במקרה של הלוואות ואשראי חוץ בנקאי, מערכת תפנית של מטריקס. תוכלו לקרוא מידע נוסף על מערכת זו באתר המוצר ועוד מעט נרחיב עליה גם כאן. מערכת ייעודית לפתרון משימה מסוג זה, מציעה כמה יתרונות:
- היא תפורה בדיוק למשימה – ולכן היא כוללת רק את מה שנחוץ. משמע – מינימום סרבול.
- היא מבטאת ידע מצטבר – אם אתם מגבשים פתרון לבד, סביר שלא תגיעו לרמת האיכות של פתרון ייעודי, שפיתחו מומחים לכך. בפתרון כזו כגון תפנית, באים לידי ביטוי ידע וניסיון מצטברים של יצרן התוכנה.
- היא עובדת היטב – זו היא מערכת עם כמה שפחות באגים.
- היא אינטגרטיבית – מערכת ייעודית לניהול הלוואות, תדע להתחבר היטב לכל סוג מערכת אחר, אשר דרוש לעבודתה השוטפת. בשונה מכך, כאשר מנסים לפתור דברים באופן עצמי ומאולתר, עשויים לצוץ אתגרים טכניים רבים מסוג זה, שלא בהכרח תדעו לפתור.
המערכת בתמצית
תפנית היא מערכת ייעודית כאמור והיא מיועדת רק עבור עסקים גדולים. זו היא למעשה מערכת ניהול משאבים (ERP), עם גרסאות ייעודיות עבור מגזרים עסקיים שונים. בין השאר, תפנית מאפשרת
- ניהול הלוואות – זהו כמובן המודול הבולט ביותר, בתפנית בגרסה המותאמת מראש לניהול הלוואות. הוא מאפשר ניהול מתן וקבלת הלוואות, תוך טיפול מסודר בכל מה שחשוב בנידון, אם זה ריביות, עמלות ועוד.
- ניכיון המחאות – כולל ניהול מחירון אחיד, אינדיקציה של השתתפות בעלות ממשית לכל עמלה והגדרת כרטסת הנהח”ש לפי סוג הכנסה.
- ניכיון כרטיסי אשראי – כולל ניהול לקוחות חשיפה, אובליגו, סוגי עסקאות ועמדות מכירה פיזיות או וירטואליות / מסופים.
- ארכיון דיגיטלי – סריקת וניהול מסמכים מאורכבים.
- ניהול קשרי לקוחות – מודול CRM מתקדם, אשר יסייע להתנהל באופן המסודר ביותר לגבי פרטי לקוחות ופעולות שבוצעו מולם.
- ניהול פיננסי – מודול מסייע לכל הדרוש לניהול הפיננסי הכללי של העסק.
מי עומד מאחוריה?
תפנית הוא מוצר של חברת מטריקס, אשר מפותח בידי חטיבת המערכות העסקיות של החברה. מדובר במוצר ERP מורכב למדי והעובדה שהוא מפותח במקום אחד במלואו, מהווה יתרון חשוב, מהיבט האינטגרטיביות. כמובן, תפנית מותאמת היטב לשוק הישראלי והיא גם מתעדכנת באופן שוטף, בהתאם להתפתחויות מקומיות. זאת, לצד שיפורים שונים שמוכנסים לתוכנה ברמה הטכנית.
לסיכום
כשם שמקצוענים עובדים בכל תחום עם כלי עבודה ייעודיים ואיכותיים, כך מומלץ לעשות גם לגבי ניהול אשראי חוץ בנקאי.